Δευτέρα 2 Ιανουαρίου 2012

Παραδοσιακό του πανηγυριού: Τάκου Τάκου ο Αργαλειός μου

Τραγούδι σε μουσική Θεόδωρου Παπαδόπουλου, στίχους Αργύρη Εφταλιώτη (ποιητική συλλογή: Παλιοί Σκοποί, 1909), σε πρώτη εκτέλεση το 1949 από τη Σοφία Βέμπο. .Ο ρυθμός του κομματιού είναι 3/4 και μπορεί να χορευτεί ως «ΤΣΑΜΙΚΟΣ».

Τραγούδι: Σμάνης Βασίλης

Πέτα σαΐτα μου γοργή
με το ψηλό μετάξι,
να ‘ρθει ο καλός μου τη Λαμπρή
να βρει χρυσά ν’ αλλάξει.

Τάκου τάκου ο αργαλειός μου,
τάκου κι έρχεται ο καλός μου,
τάκου και σε λίγο φτάνει
για φιλί και για σεργιάνι.

Μαντήλι από τα δάκρια
δεν του ‘μεινε στα ξένα,
αρχοντοπούλες τον ζητούν
κι αυτός πονεί για μένα.

Τάκου τάκου ο αργαλειός μου,
τάκου κι έρχεται ο καλός μου,
τάκου και σε λίγο φτάνει
για φιλί και για σεργιάνι.

Εγώ το ‘φάδι θα γενώ
κι εκείνος το στημόνι,
που να μπλεχτεί μες το πανί
και πια να μην γλυτώνει.

Τάκου τάκου ο αργαλειός μου,
τάκου κι έρχεται ο καλός μου,
τάκου και σε λίγο φτάνει
για φιλί και για σεργιάνι.

Πέτα σαΐτα μου γοργή
χτύπα χρυσό μου χτένι,
η ατέλειωτη Σαρακοστή
μερόνυχτο να γένει.

Τάκου τάκου ο αργαλειός μου,
τάκου κι έρχεται ο καλός μου,
τάκου και σε λίγο φτάνει
για φιλί και για στεφάνι.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου